C. Medi: tema 2

Com ja sabeu, el tema 2 de Medi, estem treballant-lo de forma diferent…. sense llibre de text i de forma més experimental.

A continuació us  mostraem el que fem en cada sessió.

1a sessió: Introducció
Els alumnes de 5º de primària ens van fer una exposició. En ella ens van explicar què eren el sentits, els seus òrgans, així com hàbits saludables i malalties

Exposició alumnes de sisé

2a sessió: Els cinc sentits

En classe, la mestra ens conta un conte dels sentits i vegem un vídeo.

Conte

Vídeo

Mirem el mapa conceptual i recordem el que ens van explicar els majors.

uytuty

Aprenem un poema

POEMA: EL COS
ELS ULLS SÓN PER MIRAR
LES MANS PER AGAFAR
EL CAP ÉS PER PENSAR
I EL COR PER ESTIMAR.
ELS DITS SÓN PER TOCAR
I ELS PEUS, PER CAMINAR
EL NAS, PER OLORAR;
LA BOCA PER PARLAR.
LA LLENGUA, PER TASTAR
LES DENTS, PER MASTEGAR
ORELLES PER SENTIR…
T’HO TORNO A REPETIR !

Juguem amb jocs en la pdi.

La Martina i els sentits

3a sessió: La vista

Ens visita Marife per a contar-no com viu sense vista.

Visita Marife

4a sessió: La vista

Recordem la visita de Marife i fem un xicotet joc. Tanquem els ulls dos minuts i ens imaginem viure sense vista. També, aprenem les parts més significatives de l’òrgan de la vista.

ggg

Per últim, recordem qui és Louis Braille i seguint una plantilla, escrivim el nostre nom en aquest sistema de punts “especials”.

2013-11-19 16.47.44

A casa, podeu vore els següents videos:

Vida de Louis Braille

La vida es así: La vista

Gossos guía.

5a sessió: L’oïda.

Canviem de sentit. Ara treballem l’oïda.

Comencem amb una pluja d’idees. Després,ens tapen les orelles per a posar-no en la pell de les persones que no escolten. Desprén, expliquem un poc les parts de l’orella, l’òrgan d’aquest sentit:


Després, el alumnes tanquen els ulls i la mestra va tocant intruments. Ells han de reconèixer quin instrument és. Cada vegada que encerten, recordem cóm arriba el soroll fins al cervell.

Per últim, també fem referència a hàbits saludables:

-Evitar sons massa forts
-Mai introduir objectes en el conducte auditiu, ni per a netejar-lo.
– Netejar-se les orelles només per fora

En esta sessió no vam tindre temps per a comentar-ho, però la setmana que ve parlarem de la cera de les orelles:

Però per què necessitem la cera? La cera de les oïdes té dues funcions importants. En primer lloc, conté substàncies químiques especials que combaten les infeccions que podrien danyar la pell de l’interior del canal auditiu. En segon lloc, actua com un escut entre el món exterior i el timpà. Quan la pols, la brutícia i altres coses se’t fiquen en l’oïda, la cera els atrapa, perquè no puguen avançar més.

6a sessió: L’oïda

En aquesta sessió, hem repassat les part de l’orella i hem fet una fitxeta en la que hem pintant les 3 parts de l’orella de colors diferents (orella externa, mitjana i interna).

Per altra banda, hem dialogat sobre les persones sordes. Hem vist un video molt emotiu en el qual, uns xiquets aprenen una cançò amb llenguatge de signes:

Després de vore el vídeo, a partir d’una imatge en la pissarra digital, hem “dit” el nostre nom amb signes.

image_1 lengua-de-signes

7a sessió: Tacte

Hui hem conegut el sentit del tacte.

tacteL’òrgan del tacte és la pell.

pellEn classe, per a epxerimentar aquest sentit, hem jugar a fer-nos pesigolles i a donar-nos compte, amb els ulls tancats,  de quan algún company arribava al mig del braç.

8a sessió: L’olfacte

El primer que hem fet a la sessió de hui, ha sigut escolar l’explicació dels alumnes del sentit del tacte. Hem vist un vídeo on s’explicava aquest sentit.

Després, hem aprés les parts del nas, l’òrgan de l’olfacte.

Olfcte

Una vegada hem tingut clar el recorregut de l’olor fins a arrivar al nostre cervell, hem jugat a adivinar olors. La mestra ens ha mostrat 3 olors i 3 olors desagradables. Ha sigut molt, molt divertit!! Mireu, mireu….

9a sessió: El tacte.

Com que ja teníem a classe els cubs del tacte, hem fet un xicotet joc per parelles. En ell, els alumnes havíen d’encertar quina textura era amb els ulls tancats.

10a sessió: El gust

Ja coneixem l’únic sentit que ens faltava. Aquest video ens ha ajudat molt.

També hem aprés en quina part de la llengua detectem els diferents gustos:

gust[1]

I per últim, he jugat a provar diversos aliments i endevinar en quina part de la llengua es detectàven.

11a sessió: Treball per grups

Per tal de repassar tot el que hem aprés, les mestres ens han preparat un joc molt divertit per a fer-lo en grups. Vam montar frases sobre els sentits.

12a sessió: Lliurament dels diplomes.

En esta sessió, a banda de repassar el tema, les mestres ens van entregar uns diplomes.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s